ZWROTY LOKATORSKIE
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Policach wprowadził zaktualizowane zasady zwrotów lokatorskich polegające na zwrocie kosztów poniesionych przez najemcę lub osobę korzystającą z lokalu bez tytułu prawnego na wykonanie prac lub wymiany instalacji i elementów wyposażenia technicznego.
Najważniejsze zasady zwrotu:
- o zwrot kosztów może ubiegać się najemca lub osoba korzystająca z lokalu bez tytułu prawnego na dzień złożenia wniosku,
- zwrot kosztów przyznaje się za dokonanie przez najemcę lub osobę korzystającą z lokalu bez tytułu prawnego naprawy lokalu lub wymiany instalacji i elementów wyposażenia technicznego w zakresie nieobciążającym najemcy a zwłaszcza:
- napraw i wymiany wewnętrznych instalacji: wodociągowej, gazowej i ciepłej wody – bez armatury i wyposażenia, a także napraw i wymiany wewnętrznej instalacji kanalizacyjnej, centralnego ogrzewania wraz z grzejnikami, instalacji elektrycznej, anteny zbiorczej – z wyjątkiem osprzętu,
- wymiany pieców grzewczych, stolarki okiennej i drzwiowej zewnętrznej oraz podłóg, posadzek i wykładzin podłogowych, a także tynków.
- wnioskodawca mający zamiar ubiegać się o zwrot kosztów zobowiązany jest do pisemnego powiadomienia Zakładu o planowanych działaniach przed przystąpieniem do naprawy lokalu, naprawy lub wymiany instalacji i elementów wyposażenia technicznego w zakresie nieobciążającym najemcy,
- na podstawie zgłoszenia, Pracownicy Zakładu po dokonaniu wizji w lokalu dokonują spisania protokołu ze stanu istniejącego, oceniają zasadność wykonania napraw lokalu lub wymiany instalacji i elementów wyposażenia technicznego w zakresie nieobciążającym najemcy oraz przedstawiają najemcy kosztorys,
- wnioskodawca zainteresowany skorzystaniem ze zwrotu kosztów zobowiązany jest złożyć w Zakładzie wniosek o zwrot kosztów napraw lokalu, naprawy lub wymiany wyposażenia technicznego. Wzór wniosku dostępny jest w siedzibie Zakładu w Policach przy ulicy Bankowej 18 jak również na stronie internetowej Zakładu www.zgkim.police.pl w zakładce Dokumenty do pobrania,
- wnioskodawca zobowiązany jest złożyć wniosek po wykonaniu napraw lub wymiany wyposażenia technicznego,
- wnioski o zwrot kosztów będą rozpatrywane według kolejności składania,
- zwrot kosztów będzie dokonywany w pełnej wysokości kosztów ustalonych na podstawie kosztorysu z tym zastrzeżeniem że jeżeli wysokość kosztów ustalonych na podstawie kosztorysu będzie wyższa od wartości faktur to zwrot kosztów będzie dokonany w pełnej wysokości przedstawionych faktur, rachunków,
- zwrot kosztów za wykonane prace następować będzie, wyłącznie poprzez zaliczenie poniesionych kosztów na poczet czynszu bieżącego/przyszłego i innych opłat związanych z umową najmu lub bezumownym korzystaniem z lokalu.
Zachęcamy co zapoznania się z pełnym tekstem Regulaminu stanowiącego załącznik do niniejszej informacji.